Exempel på symptom som kunde uppstå är:
- Problem med att ladda verktyget
- Det går inte att lägga till eller ta bort block
- Det går inte att redigera block
- Det går inte att öppna blockinställningar eller generella inställningar
- Det går inte att skriva blogginlägg eller nyheter
- Bilder visas inte
- Varukorgen i kassan uppdateras inte när en kund lägger varor i den
Men varför kunde inte modulen laddas in som den skulle? I våra serverloggar fick vi rapporter om att ett nytt serverfel hade uppstått som inte tillät felaktiga HTTP headers. Det skedde efter en automatisk uppdatering av säkerhetspatchar av webbserverns programvara.
Vi kunde lösa problemet snabbt genom att öka antalet aktiva servrar på nätet som kör Hemsida24 vilket startar nya servrar som saknar de senaste säkerhetspatcharna. Säkerhetspatcharna installeras först efter ett givet intervall efter start för att hinna förhindra eventuella fel som uppstår och bl.a stoppa automatiska säkerhetspatchar tillfälligt.
Efter att vi startat nya felfria servrar kunde våra tekniker felsöka kodbasen i lugn och ro för att identifiera och lösa felet. Det gick snabbt att lösa och systemet är nu uppdaterat och fungerar igen.
Vi beklagar det inträffade