Sedan den 5 maj har vi haft problem med att skicka ut mejl från vårt system till våra kunder och slutkunder. Det inkluderar påminnelser, tack för ditt köp av abonnemang, e-butiksordrar, kontaktformulär, autosvar och svar från vår helpdesk.
Vi har kontaktat vår e-postleverantör för att ta reda på orsaken och lösa problemet så fort som möjligt. Alla mejl som skickats sedan den 5 maj ligger sparade i en kö och de kommer skickas ut som vanligt igen när problemet är löst.
Detta har tyvärr tagit lite tid att upptäcka p.g.a vi inte har fått några fel eller varningar kring detta. Alla våra API-meddelandenhar gått fram och fått en OK tillbaks men problemet är att mejlen inte har skickats vidare utan de ligger i kö och väntar på att få skickas iväg.
Håll utkik i vår helpdesk och på driftbloggen för att se när problemet är löst.
Viktig information gällande svar från vår helpdesk/support
Alla våra svar sparas i konversationen i ditt supportärende och går att nå om du loggar in i verktyget och klickar på hjälp > support.
Vår helpdesk skickar ut ett mejl och ett sms som informerar om att vi har svarat dig i ditt ärende. Just nu går alltså endast SMS:t i väg och mejlen ligger i kö. Svaret kommer du åt via ditt ärende som inloggad på ditt konto.